Eniro passerar 500 miljoner i återkommande intäkter – ny milstolpe för digitala tjänster

Nasdaq Stockholm Sverige

Eniro meddelar att bolaget under andra kvartalet 2025 passerade 510 miljoner kronor i årliga återkommande intäkter (ARR). Det framgår av ett pressmeddelande från bolaget.

Enligt Eniro är detta ett viktigt steg i företagets strategi att bygga stabila och förutsägbara intäktsströmmar baserade på prenumerationer och återkommande avtal. ARR är ett centralt nyckeltal för bolaget och ses som en indikator på långsiktig tillväxt och finansiell stabilitet.

– Detta är ett tydligt kvitto på att vår affärsmodell är både skalbar och uthållig. Att vi nu passerar en halv miljard i ARR är både ett styrkebesked och en stabil affärsplattform för fortsatt tillväxt, säger Eniros vd Hosni Teque-Omeirat i pressmeddelandet.

Bakom ökningen i ARR ligger enligt bolaget både organisk tillväxt och riktade investeringar i teknik och produktutveckling. Dessutom har förvärv bidragit till att bredda Eniros erbjudande och stärka positionen på den nordiska marknaden. Bolaget betonar också att efterfrågan på digitalisering och AI-lösningar ökar bland små och medelstora företag.

Eniro erbjuder digitala marknadsföringstjänster och plattformar för företag i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Under 2024 omsatte koncernen 951 miljoner kronor och hade cirka 900 anställda. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Att passera 500 miljoner kronor i återkommande intäkter kan ses som ett styrketecken inför framtiden och ger Eniro en stabil grund för fortsatt expansion inom digitala tjänster. Utvecklingen kan även påverka bolagets aktiekurs positivt, då marknaden ofta värderar stabila och återkommande intäktsmodeller högt.


Denna artikel har skrivits med stöd av AI.